Μην επιτρέψετε στο φόβο για τον πόνο του τοκετού να χαλάσει την πιο όμορφη εμπειρία της ζωής σας. Υπάρχουν λύσεις για έναν πιο ανώδυνο τοκετό…

Δεν είναι λίγες οι γυναίκες , ειδικά όσες γεννούν για πρώτη φορά, που δεν μπορούν να χαρούν τις ευχάριστες εκείνες στιγμές της αναμονής του ερχομού του παιδιού τους, γιατί επισκιάζονται από το φόβο για τον πόνο του τοκετού. Μην αφήσετε στο φόβο και την ανησυχία σας να χαλάσουν την πιο όμορφη στιγμή της ζωής σας. Διαβάστε μερικούς τρόπους για να γεννήσετε πιο εύκολα και να ξεπεράσετε το άγχος σας για τον τοκετό.

Προετοιμάστε το σώμα σας

Η καλή φυσική σας κατάσταση είναι σημαντική, όχι μόνο για τον τοκετό, αλλά και για να γεννήσετε ένα υγιές μωρό. Όσο καλύτερη είναι η φυσική σας κατάσταση, τόσο ευκολότερο θα είναι για το σώμα σας να αντιμετωπίσει τις εντάσεις και την κούραση της εγκυμοσύνης. Είναι λοιπόν σημαντικό την περίοδο πριν γεννήσετε να γυμνάζεστε τακτικά, αλλά βέβαια με μέτρο και να προσέχετε τη διατροφή σας.Απευθυνθείτε σε καθηγητές φυσικής αγωγής που έχουν εξειδίκευση στην άσκηση κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης,αλλά και της λοχείας.

Παρακολουθήστε μαθήματα προετοιμασίας

Τα μαθήματα ανώδυνου τοκετού που γίνονται από μαίες είναι ιδιαίτερα σημαντικά και βοηθητικά για μία γυναίκα που πρόκειται να γεννήσει είτε φυσιολογικά είτε όχι. Θα σας βοηθήσουν να νιώσετε πιο σίγουρη και ήρεμη. Τα μαθήματα περιλαμβάνουν συνήθως και οδηγίες για την φροντίδα του μωρού και το θηλασμό, ασκήσεις χαλάρωσης και αναπνοής καθώς και ασκήσεις για πριν από τη γέννα. Τα μαθήματα θα σας δώσουν την ευκαιρία να γνωρίσετε άλλους γονείς και να συζητήσετε μαζί τους όσα σας απασχολούν. Θα σας παρέχουν αυτοπεποίθηση και έγκυρη ενημέρωση.

Ζητήστε υποστήριξη

Θα πρέπει να έχετε μαζί σας κάποιο άτομο πέρα από το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που θα βρείτε εκεί για να σας ενθαρρύνει και να σας συμπαρασταθεί. Ο καλύτερος βοηθός μπορεί να είναι είτε ο σύντροφός σας είτε η μαία σας , ιδιαίτερα αν έχετε παρακολουθήσει μαζί τα μαθήματα ανώδυνου τοκετού. Ζητήστε του να σας κάνει κάποιο μασάζ για να σας χαλαρώσει. Το μασάζ είναι μια πολύ καλή μέθοδος που θα σας κάνει να νιώσετε πιο άνετα στον τοκετό. Μπορεί επίσης να σας ανακουφίσει αν σας πονά η πλάτη σας, πράγμα συχνό στον τοκετό.

Εναλλαγή Θέσεων και Στάσεις κατά τον Τοκετό

Οι περισσότερες γυναίκες του σύγχρονου βιομηχανοποιημένου κόσμου περιορίζονται, κατά τον τοκετό τους στα νοσοκομεία, σε ύπτια ή ημιϋπτια θέση. Η τακτική αυτή είναι αλόγιστη. Μ’ αυτόν τον τρόπο, η γέννα στα σύγχρονα νοσοκομεία και μαιευτήρια γίνεται καθημερινά μια πολύπλοκη και δαπανηρή υπόθεση, που μετατρέπει μια απολύτως φυσιολογική σωματική λειτουργία σε ιατρική διαδικασία και την επίτοκο γυναίκα σε μια παθητική ασθενή.Πρέπει να συμμετέχετε οι γυναίκες στον τοκετό σας με τον δικό σας μοναδικό τρόπο για το όφελος και το δικό σας όσο και του παιδιού σας.Αν παραμείνετε όρθια όσο γίνεται κατά τη διάρκεια του τοκετού, η βαρύτητα θα λειτουργήσει προς όφελός σας. Δοκιμάστε και άλλες στάσεις όπως να καθίσετε γονατιστή ή οκλαδόν. Η πίεση που ασκεί το κεφαλάκι του μωρού σας στον τράχηλο της μήτρας θα το βοηθήσει να διασταλεί. Η χρήση λοιπόν των όρθιων στάσεων με εναλλαγές και η κινητικότητα κατά τον τοκετό σύμφωνα με το ένστικτο αλλά και τη γνώση της επιτόκου, χαρακτηρίζει τον ενεργό τοκετό.

Τεχνικές χαλάρωσης και αναπνοών

Από τα μαθήματα προετοιμασίας που παρακολουθήσατε έχετε μάθει ότι η τεχνικές αυτές αποτελούν εφόδια που θα τα χρησιμοποιήσετε στην διάρκεια του τοκετού σας και θα σας βοηθήσουν στην καλύτερη αντιμετώπιση κι έλεγχο του πόνου.Υπάρχουν διάφορες αναπνευστικές τεχνικές για τον έλεγχο του πόνου κατά την διάρκεια των συστολών.Κατά τη διάρκεια του τοκετού εφαρμόστε τον τρόπο εκείνο που σας βοηθάει στην καθημερινότητά σας να χαλαρώνετε.

Υδροθεραπεία και Άσκηση στο νερό

Το λουτρό,το ντους και το υδρομασάζ που χρησιμοποιούν το ζεστό νερό αποτελούν επίσης μη φαρμακολογικά μέτρα που μπορούν να εφαρμοστούν για να προάγουν την άνεση και την χαλάρωση κατά τον τοκετό.Το νερό είναι χρήσιμο για να σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε από τον πόνο του τοκετού και αποτελεί μια μέθοδο που επιλέγουν αρκετές γυναίκες. Αποτελεί μία υποβοηθητική μέθοδο για τη διενέργεια του φυσιολογικού τοκετού.Το νερό βοηθάει στην καλύτερη διαχείριση του πόνου του τοκετού και επιταχύνει τον τοκετό υπό μία έννοια μια ήπια μορφή φυσικής αναισθησίας. Επιπλέον η χρήση του νερού κατά τον τοκετό, αυξάνει τη διατατικότητα του δέρματος και έτσι αποφεύγονται τα πολλά ράμματα μετά από αυτόν.Έτσι,λοιπόν,η επαφή της εγκύου με το υδάτινο περιβάλλον σε συνδυασμό είτε με ασκήσεις χαλάρωσης είτε με ήπιες ασκήσεις εκγύμνασης έχει αποδειχθεί ότι έχει θετικά αποτελέσματα στην αναλγησία,στην συχνότητα των παρεμβάσεων,την κατάσταση του περινέου και την προσωπική ικανοποίηση της εγκύου με τον τοκετό.

Οι μη φαρμακολογικές προσεγγίσεις (βύθιση σε νερό, μασάζ, βάδιση, εναλλαγή θέσεων κτλ),για την ανακούφιση του πόνου κατά τη διάρκεια του τοκετού, συνδέονται με υψηλότερη ικανοποίηση της μητέρας με τον τοκετό, όταν χρησιμοποιούνται ως μέρος των στρατηγικών για την ανακούφιση του πόνου στο μαιευτήριο, παρέχοντας σημαντικά οφέλη για τις γυναίκες και τα παιδιά τους χωρίς να προκαλούν επιπλέον ζημιά.

Γιατί κάθε γυναίκα έχει δικαίωμα να συμμετέχει στον ερχομό του μωρού της, ακολουθώντας απλούς, φυσικούς και ανακουφιστικούς τρόπους αντιμετώπισης του πόνου!

Τσέλα Ορνέλα, ανεξάρτητη μαία, email: Ornela.Tsela@gmail.com