Συχνές Ερωτήσεις

Aqua yoga για εγκύους

Το Aqua yoga όπως και η κολύμβηση είναι από τα ελάχιστα είδη άσκησης που ενδείκνυται από τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης μέχρι και τον τοκετό! Μέσα στο νερό δεν υπάρχουν κραδασμοί και επιβαρύνσεις με αποτέλεσμα η μέλλουσα μητέρα να νιώθει ιδιαίτερα ανάλαφρη και χαρούμενη.

Για να κολλήσεις το οτιδήποτε από το νερό της πισίνας είναι πολύ δύσκολο. Ο κίνδυνος μπορεί να προέρθει από την υπερχείλιση αν κάθεσαι εκεί ή στα σκαλάκια της πισίνας ή στους πάγκους των αποδυτηρίων χωρίς πετσέτα. Αν προσέχεις και απλά μπαίνεις και βγαίνεις από την πισίνα δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα. Βέβαια θα πρέπει πάντα να ελέγχεις όσο μπορείς το κολυμβητήριο που θα πας και αν τηρούνται οι κανόνες υγιεινής.

Τρεις φορές την εβδομάδα θα ήταν το ιδανικό, αλλά και με τις δυο φορές πάλι θα έχεις αποτέλεσμα.

Φυσικά και μπορεί!Το νερό δίνει τη δυνατότητα στην έγκυο, να προσαρμόζει την ένταση της άσκησης , ανάλογα με τις δυνατότητές της και τη φυσική της κατάσταση. Εξάλλου το Aqua yoga είναι ένα πρόγραμμα ειδικά σχεδιασμένο για εγκύους και όχι οποιοδήποτε άλλο είδος άσκησης που προσαρμόζουμε τις ασκήσεις στην περίοδο της εγκυμοσύνης.

Φυσικά και μπορεί! Το νερό δίνει τη δυνατότητα στη μέλλουσα μητέρα να κινηθεί με άνεση μέσα σε αυτό και να γυμναστεί με ασφάλεια αφού δεν υπάρχουν κραδασμοί και επιβαρύνσεις των αρθρώσεων. Εξάλλου έχει τη δυνατότητα πάντα με την καθοδήγηση του ειδικού καθηγητή φυσικής αγωγής να προσαρμόζει την ένταση των ασκήσεων σύμφωνα με τις δυνατότητές της.

Η άσκηση θα πρέπει να διακόπτεται εάν υπάρχει οποιαδήποτε ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά. Πόνος, ζάλη, δυσκολία στην αναπνοή, δυσφορία, ταχυκαρδία, κράμπες, κολπική αιμορραγία, πόνος στο στήθος, υπερβολική κόπωση.

Απόλυτες αντενδείξεις

Διαγνωσμένη καρδιακή νόσος
Πρόωρη ρήξη υμένων
Κίνδυνος πρόωρου τοκετού
Ανεπάρκεια τραχήλου
Προδρομικός πλακούντας
Ιστορικό 3-4 αποβολών
Κολπική αιμορραγία
Υπερτασική νόσος της εγκυμοσύνης.

Πάντα όμως πρέπει να υπάρχει η έγκριση από το γυναικολόγο σας, πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα άσκησης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Άσκηση και Εγκυμοσύνη

Καλό θα ήταν να περιμένετε να ολοκληρώσετε το πρώτο τρίμηνο και μετά να ξεκινήσετε το πρόγραμμα γυμναστικής που σας ταιριάζει. Πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του γυναικολόγου σας.

Ασκήσεις μετά τον τοκετό

Σύμφωνα με τον ACOG, όταν αισθανθείτε έτοιμες και έχετε και την έγκριση του γιατρού σας, μπορείτε να ξεκινήσετε σταδιακά κάποιες ειδικές ασκήσεις για μετά τον τοκετό! Είναι πού νωρίς για να πιεστείτε με σκληρή προπόνηση, μην βιάζετσε να επανέλθετε στην προ εγκυμοσύνης κατάσταση γιατί μπορεί να τραυματιστείτε! Μετά από έναν φυσιολογικό τοκετό, μπορείτε να ξεκινήσετε άμεσα τις ειδικές ασκήσεις. Μετά από καισαρική τομή, καλό θα ήταν να περιμένετε 6 εβδομάδες.

Είναι νωρίς ακόμα να ξεκινήσετε τις αθλητικές σας δραστηριότητες που είχατε προ εγκυμοσύνης. Καλό είναι να προτιμάτε ασκήσεις ειδικές για τη λοχεία που θα βοηθήσουν το σώμα σας να επανέλθει σταδιακά και ομαλά.

Μην παραβλέψετε τις ασκήσεις για το περίνεο και την κοιλιά [όχι κοιλιακούς] ειδικά αν έχετε Διάσταση REcti πάνω από 3 δάχτυλα! Μετά τις 40 μέρες μπορείτε να ακολουθήσετε και ειδικό πρόγραμμα για τη λοχεία μέσα στο νερό ή να κολυμπάτε ελεύθερα, να πηγαίνετε για περπάτημα ή για ποδήλατο [ αν δεν πονάτε]. Υπάρχουν όμως και ολιγόλεπτα προγράμματα καθημερινής άσκησης που μπορείτε να κάνετε και με το μωρό σας, αν δεν θέλετε να το αποχωριστείτε ή αν θηλάζετε!

Οι μητέρες που θηλάζουν πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικές με τη διατροφή τους. Σύμφωνα με έρευνες οι θηλάζουσες μητέρες πρέπει να καταναλώνουν 500 επιπλέον θερμίδες την ημέρα για να έχουν την απαιτούμενη παραγωγή γάλακτος. Παρόλο που με τον θηλασμό χάνεις κιλά, είναι σημαντικό να μην κάνεις “άλλη” δίαιτα την περίοδο αυτή, για να διατηρήσεις το ενεργειακό σου επίπεδο υψηλό, προκειμένου να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις βρέφους- θηλασμού.

Για τις μανούλες που δεν θηλάζουν, καλό θα ήταν να ακολουθήσουν μια σωστή διατροφή για σταδιακή απώλεια βάρους και όχι εξαντλητικές δίαιτες! Μη ξεχνάτε η ολιγόλεπτη καθημερινή άσκηση και η σωστή διατροφή θα αυξήσει τον μεταβολισμό σας χάνοντας πιο εύκολα τα κιλά της εγκυμοσύνης!!

Aqua reBalance

Όχι το aquareBalance είναι μια μέθοδος χαλάρωσης στο νερό, που καλύπτει και τις δυο πτυχές του ατόμου, την σωματική και την ψυχική. Και ΔΕΝ αντικαθιστά οποιοδήποτε είδος ψυχικής και ψυχιατρικής μεθόδου!

Επειδή είναι μέθοδος χαλάρωσης, επιτρέπεται από την αρχή της εγκυμοσύνης έως και τον τοκετό και δεν υπάρχει κανένας περιορισμός ως προς τον αριθμό των εμβρύων.

Φυσικά!! το aquareBalance θα σας βοηθήσει να έρθετε πιο κοντά ο ένας στον άλλον απολαμβάνοντας τις ευεργετικές ιδιότητες του νερού και την απόλυτη σωματική χαλάρωση!! Θα σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τυχόν κοινές ανησυχίες με το σύντροφό σας ως προς τον ερχομό του μωρού σας ή ως προς τον τοκετό.

Αφού συμπληρώσετε τις 40 μέρες και με τη σύμφωνη γνώμη του γυναικολόγου σας ως προς την τομή στην καισαρική και ως προς την περινεοτομή στο φυσιολογικό τοκετό], ώστε να έχουν τελειώσει τα λόχεια, μπορείτε να συμμετέχετε σε μια συνεδρία aquareBalance! Όσον αφορά το μέρος της σωματικής χαλάρωσης, θα σας βοηθήσει ιδιαίτερα σε τυχόν πόνους στην πλάτη, τη μέση, τα πόδια, να διώξετε την καθημερινή ένταση και να έχετε πιο ποιοτικό ύπνο! Όσον αφορά το ψυχικό κομμάτι, θα σας βοηθήσει στην αποφυγή της επιλόχειας κατάθλιψης και στη πιο εύκολη προσαρμογή σας στη νέα σας ταυτότητα ως μητέρα αλλά και σύντροφος.

Parenthood - Προετοιμάζοντας τους γονείς μου

Το parenthood δημιουργήθηκε, ως προέκταση του aquabirth στην προσπάθεια να προετοιμάσει και να ενημερώσει τη μέλλουσα αλλά και τη νέα μητέρα στους νέους τους ρόλους, από εξειδικευμένους και διαφορετικών ειδικοτήτων συνεργάτες!!