Για μέλλουσες μαμάδες που δε θέλουν να σταματήσουν να γυμνάζονται αλλά και για μαμάδες που θέλουν να ξαναβρούν τη φόρμα τους προτείνουμε aqua yoga.
Mπορεί άραγε να συνδυαστεί η παραδοσιακή yoga με το νερό; Και αν ναι πόσο αυτό είναι ασφαλές για μια γυναικά που διανύει μια από τις καλύτερες περιόδους της ζωής της, αυτής της εγκυμοσύνης;

Kαταρχήν ναι ή όχι γυμναστική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Φυσικά και ναι στη γυμναστική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης! Θα το πρότεινα ανεπιφύλακτα σ’ όλες τις μέλλουσες μαμάδες που έχουν μια ομαλή εγκυμοσύνη. Έχοντας πάντα τη σύμφωνη γνώμη του γυναικολόγου τους και υπο την καθοδήγηση εξειδικευμένου καθηγητή φυσικής αγωγής, μπορούν να ακολουθούν ειδικά προγράμματα για εγκύους μέχρι και τη μέρα του τοκετού.

Tι είναι το ακριβώς το Aqua Yoga;

Το Aqua Yoga είναι μια νέα μέθοδος εκγύμνασης, που αφορά τις γυναίκες στην περίοδο της εγκυμοσύνης. Βασίζεται στις αρχές της γιόγκα και στόχος του είναι να βοηθήσει τη μητέρα στο να διατηρήσει μια καλή φυσική κατάσταση αλλά και να χαλαρώνει μέσα στο νερό μαζί με το μωρό της.

Το σώμα μέσα στο νερό έχει τη δυνατότητα να δουλεύει καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα απ’ ότι εκτός αυτού. Σ’ αυτή την περίοδο της ζωής της η γυναίκα πρέπει να ακολουθεί ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα γυμναστικής, χωρίς τον παραμικρό κίνδυνο τραυματισμού και πτώσης. Το Aqua Yoga μπορεί να της διασφαλίσει ένα τέτοιο περιβάλλον, όπου θα δουλεύει ομοιόμορφα όλες τις μυικές ομάδες, χωρίς επιβαρύνσεις των αρθρώσεων και κραδασμούς. Μέσα στο νερό το βάρος του σώματος μειώνεται κατά πολύ, γεγονός που κάνει τη μέλλουσα μητέρα να νιώθει άνετα και ανάλαφρα.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ασκήσεις stretching και ασκήσεις ήπιας μυικής ενδυνάμωσης λόγω της αντίστασης του νερού, συνδυασμένες πάντα με αναπνοές που βοηθάνε στην καλύτερη οξυγόνωση των μυών αλλά και στην προετοιμασία της μέλλουσας μητέρας για τη μέρα του τοκετού! “Φυσικά και ναι στη γυμναστική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης”

Από ποιο μήνα και μέχρι πότε μπορεί μια έγκυος να κάνει Aqua Yoga;
Το Aqua yoga όπως και η κολύμβηση είναι ίσως από τα μοναδικά προγράμματα άσκησης που μπορεί να ξεκινήσει η έγκυος από την αρχή της εγκυμοσύνης και να το συνεχίσει μέχρι και τον τοκετό. (Όπως αναφέραμε και παραπάνω, στο νερό το σώμα δεν επιβαρύνεται και όσο περνάνε οι μήνες, μόνο μέσα στο νερό η γυναίκα μπορεί να νιώσει ανάλαφρη και να γυμναστεί χωρίς δυσκολία στην κίνηση).

Ποια τα οφέλη του Aqua Yoga;

• Γυναίκες που ασκούνται τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα, έχουν μικρότερο μέσο όρο αύξησης του σωματικού βάρους, στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
• Μικρότερη διάρκεια τοκετού (λόγω εκγύμνασης της πυέλου) καθώς και μικρότερο ποσοστών καισαρικών τομών.
• Λιγότεροι πόνοι στην οσφυϊκή χώρα και καλύτερη στήριξη αυτής και της κοιλιάς.
• Αντιμετώπιση του προβλήματος της δυσκοιλιότητας
• Ενδυνάμωση της κοιλιάς
• Ενδυνάμωση των ποδιών και του κορμού για καλύτερη ισορροπία όσο το βάρος αυξάνεται.
• Βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και ιδίως στην περιοχή της λεκάνης, μείωση του πρηξίματος στα πόδια και στις κράμπες.
• Πιο ποιοτικός ύπνος
• Βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας.
• Πρόληψη και αντιμετώπιση του διαβήτη της εγκυμοσύνης, όταν συνδυάζεται με σωστή και ισορροπημένη διατροφή. Ενδυνάμωση του νευρικού συστήματος
• Δυναμώνει τους μυς, βοηθάει στην βελτίωση της ισορροπίας, στην ευθυγράμμιση και στην ευλυγισία της σπονδυλικής στήλης
• Διατηρεί την ελαστικότητα των συνδέσμων και των αρθρώσεων
• Λειτουργεί θεραπευτικά στη μητέρα μετά από ένα δύσκολο τοκετό και στην επιλόχεια κατάθλιψη
• Βοηθάει στη καλύτερη φυσική κατάσταση της εγκύου και στην επαναφορά της πιο γρήγορα, στην αρχική σωματική κατάσταση πριν την εγκυμοσύνη.

Yπάρχει διαφορά μεταξύ Aqua Yoga και Aqua Αerobic; (κάνουν και τα δύο για την έγκυο ή όχι)

Ναι υπάρχει διαφορά στο Aqua yoga και στο Aqua aerobic αλλά και τα δύο επιτρέπονται για την περίοδο της εγκυμοσύνης! Το Aqua yoga για εγκύους, είναι ένα πρόγραμμα που οι ασκήσεις του έχουν δημιουργηθεί ειδικά για την περίοδο αυτή, ώστε η ασκούμενη να κάνει και ασκήσεις stretching και μυικής ενδυνάμωσης σε συνδυασμό πάντα με αναπνοές και δίνοντας έμφαση στις μυικές ομάδες που θα «χρησιμοποιήσουμε» στον τοκετό! Ενώ το aqua aerobic είναι αερόβιες ασκήσεις και ασκήσεις ήπιας μυικής ενδυνάμωσης λόγω της αντίστασης του νερού, [που θα έκανε ο κάθε ασκούμενος], μόνο που αυτή την περίοδο η μέλλουσα μητέρα θα τις κάνει με πολύ μικρότερη ένταση και θα αποφύγει και κάποιες που μπορεί να επιβαρύνουν το σώμα της.

Mπορεί να το παρακολουθήσει και μια γυναίκα που δεν έχει γυμναστεί ποτέ στη ζωή της;

Φυσικά και μπορεί! Το νερό δίνει τη δυνατότητα στην έγκυο, να προσαρμόζει την ένταση της άσκησης, ανάλογα με τις δυνατότητές της και τη φυσική της κατάσταση. Εξάλλου το Aqua yoga είναι ένα πρόγραμμα ειδικά σχεδιασμένο για εγκύους και όχι οποιοδήποτε άλλο είδος άσκησης που προσαρμόζουμε τις ασκήσεις στην περίοδο της εγκυμοσύνης.

Υπάρχει κάτι που πρέπει να προσέξει μια έγκυος πριν ξεκινήσει το Aqua Yoga;
Τρία βασικά πράγματα! Την πισίνα, να τηρούνται όλοι οι κανόνες υγιεινής. Τη θερμοκρασία, να μην είναι κάτω από τους 29 και πολύ υψηλή. Και φυσικά να απευθύνεται πάντα σε ένα εξειδικευμένο καθηγητή φυσικής αγωγής!

Kάθε πότε γίνονται τα μαθήματα και που;
Αυτή τη περίοδο διδάσκω το aqua yoga για εγκύους σε τρεις περιοχές στην Αθήνα, στην Άνοιξη, στο Πάτημα Χαλανδρίου και στο Χαλάνδρι. Και υπάρχουν τμήματα πρωί, μεσημέρι και απόγευμα.

Ιωάννα Βαπορίδη, MSc καθηγήτρια φυσικής αγωγής, ειδικευμένη στο Aqua yoga στην εγκυμοσύνη, τον τοκετό και τη λοχεία.

Πηγή: www.babyspace.gr